Livechat till din hemsida – hur fungerar det?

Ge dina kunder extra bra support genom en livechat. Genom att göra din support tillgänglig via en livechat gör du inte bara kunderna glada, du skapar också mer trovärdighet för din webbplats/e-handel då det bevisar att det faktiskt finns någon verklig person bakom butiken. Att chatta med kunder via din webbplats är att jämföra med att stå i kassan i en fysisk butik. Varför inte ta chansen och försöka sig på lite merförsäljning när du endå är igång? Du vet när du köper en radiostyrd bil och säljaren frågar dig om du vill köpa till batterier? Med en livechatt kan du göra precis samma sak via din webbutik. Det finns många stora webbutiker som inte har en livechat idag, så genom att installera en på din egen webbplats ser du till att vara steget före.



Genom att samarbete med Livechat Inc så kan jag erbjuda er en gratis testperiod på 30 dagar utan att ni behöver ange varken kort- eller fakturauppgifter. No strings attached, gillar ni det inte så är det bara att sluta. Registrera dig direkt genom att fylla i din e-post i rutan nedan eller fortsätt gärna att läsa artikeln 🙂

Live Chat Software

Hur fungerar en livechat?

Föreställ dig att du vill köpa ett par löparskor. Du hittar en webbutik som säljer skor och du hittar en modell som du vill köpa, men din storlek är slut. Självklart, skulle du vilja veta när din storlek kommer att finnas tillgänglig igen. Skulle det inte vara bra om du kunde ställa din fråga direkt till personalen, utan att göra telefonsamtal eller skriva e-post?

Lyckligtvis är det möjligt med en chatt-programvara. Allt du behöver göra är att klicka på en chat icon och du kan omedelbart chatta med en personal från butiken! Du får din hjälp omedelbart, utan telefonkostnader och utan slöseri med tid!

Förutom bara en livechat så ingår ofta också ett ticket-system. Med ticket-system så kan du ta emot förfrågningar även fast du är offline och det låter dig att svara när du själv har tid. Du kan ta emot alla support-meddelanden som e-post och hantera dem på ett och samma ställe.

Du behöver inte installera någon programvara. Allt du behöver är en dator och internetuppkoppling! Enkelt, eller hur? Föreställ dig hur glada dina kunder kommer att bli!

Hur kan en livechatt hjälpa ditt företag?

Kunderna älskar att chatta. Användarvänlighet och förmågan att kontakta agenter på några sekunder gör en bra kundservice. Och inte bara det, att kunna ställa vilken fråga som helst ökar sannolikheten för att kunderna kommer att köpa dina produkter! Du kommer direkt att märka att din konverteringsfrekvens skjuter i höjden. Informerade och nöjda kunder köper mer!

En chatt-lösning som hjälper dig inte bara med att få kontakt med dina kunder på din webbplats. När du använder Livechat, kan du se i realtid hur besökarna beter sig och följa dem i varje steg av köpprocessen. Detta gör att du enkelt ge dem omedelbar hjälp och i gengäld öka din konverteringsfrekvens.

Hur installerar man en chatt på sin webbplats?

Ärligt talat, så kan det inte vara enklare. Kopiera en HTML-kod på din webbplats eller använd t.ex ett WordPress-plugin för att komma igång direkt! Tack vare ett användarvänligt program, kan du chatta med kunder och ge dem den fantastiska kundservice som de aldrig varit med om. Chatten fungerar och går att administrera direkt i din webbläsare, på surfplatta eller mobiltelefon.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *